annonse

Viste fram lidenskap

: (Foto: )
: (Foto: )
: (Foto: )
: (Foto: )
: (Foto: )
: (Foto: )
: (Foto: )

Autostradas inntreden som eiere av JM Auto, gir muligheter den lokale Volvo- og Renaultforhandleren ikke hadde tidligere.

foto || JM Auto, Tekst || Tore Myrberg, epost: tomy@agderposten.no

Det tok ikke lange tiden før det første arrangementet var på plass i Arendal, hvor man dro veksel på eieren. For fra Gisle Valens samling av biler fikk man på plass et spennende utvalg som skulle fremheve lidenskapen til biler.

– Det var tre veldig artige dager. Mange mennesker, god stemning og gode tilbakemeldinger fra kundene som kom på besøk. Folk satte pris på arrangementet. Det at de kunne få se disse bilene, som ikke er hverdagskost for folk flest, ble oppfattet som positivt, sier daglig leder Ove Hagen ved JM Auto.

Flyttet ut butikken

Tre dager til ende ble bilene vist fram, og størst effekt hadde man naturlig nok da været slo til på den avsluttende lørdagen.

– Da var det veldig bra med folk og vi flyttet butikken ut på parkeringsplassen. Det ble skikkelig god stemning. Vi hadde jo også besøk av Granes håndballdamer og Jervs fotballherrer. I tillegg foregikk det prøvekjøringer og andre ting, slik at det summet på hele området,

Med sportsbiler og veteranbiler om hverandre, var det mange som lot pulsen gå i været av begeistring. Inkludert blant disse var Hagen selv.

– Det var mange biler som fikk fram lidenskapen. Og vi hadde så mye å spille på. Her var det Ferrari, de råeste Porschene og Landrover. Og vi hadde ikke minst nostalgien. En 98-modell Ferrari i de riktige fargene og ytelsene skapte begeistring både hos oss og kundene.

Fristende saker

Så mye spennende var det å se at selv en ihuga Volvo-bilist nok var på kanten til å la seg friste til skifte over til noe lavt og gult som går fort.

– Man lar seg jo selvfølge friste til å bytte bil når man ser slike. Dette har jo med lidenskapen å gjøre, og da må fornuften av og til vike.

Noe som på sin side er fornuftig, er at JM Auto som bilforhandler kan slå litt på stortromma med noe ikke alle andre har tilgang til.

– Jeg tror dette er viktig. Også er det helt annerledes enn hva man har gjort tidligere. Nå kan vi tilby det ekstra som vi ikke kunne tidligere. Det å vise produkter vi normalt ikke kunne, er en videreføring av den reisen JM Auto er på, sier Hagen.

Fikk salg

Nå måles imidlertid ikke bilbutikker ut fra hva de kan vise fram av sportsbiler tre dager i mai.

– Det er salg vi lever av, og våre lidenskapelige dager førte til salg. Både nye og brukte biler ble solgt. Ikke alle tok avgjørelsen der og da, så det tikker inn nye ordrer nå på bakgrunn av de lidenskapelige bildagene.

I tillegg synes Hagen det var hyggelig at det også kom folk som man ikke har hatt som kunder hos JM Auto tidligere.

– For oss er det viktig å markere at vi har blitt et lidenskapelig bilhus. At vi har så god plass inne og utvendig at vi kan gjøre det nesten til en markedsplass. Det tror jeg kundene synes er stas. Vi så mange kunder som vi ikke har sett tidligere. Det betyr at vi traff noen strenger som vi var på jakt etter.

Veteranbiltreff 25. mai

Siden JM Auto har 30-årsjubileum i år, er det planlagt at det skal skje en rekke ting gjennom jubileumsåret.

– Vi vil ha aktiviteter og gode tilbud gjennom hele året. Nå lørdag 25. mai har vi veteranbiltreff her på utsiden. Det er nostalgiske Volvoer, og det kommer mellom 70 og 100 biler. Det vil vi knytte opp mot dette med salg av nye og brukte biler hos oss. Også har vi jo planene klare for høsten, hvor det vil komme nye aktiviteter. Så her vil det skje mye gjennom hele 2019, sier daglig leder Ove Hagen hos JM Auto.






annonse