Font
Font

ANNONSØRINNHOLD

Her er skiene som gir den beste opplevelsen

Produsert av PMSor Brandstudio for Brekke Sport

Font

– Ingen personer er like, ingen ski er like. Det er Brekke Sports filosofi når de skreddersyr skipakker.

Automotive design, Sleeve, Workwear, Standing, Sportswear, Customer

– Vi satser veldig stort på ski i vintersesongen. Alt fra langrenn til alpint, topptur og fjellski, sier Christopher Brekke, medeier i Brekke Sport. 

På Stoa i Arendal finner vi Brekke Sport, en tredje generasjons sportsforretning som åpnet dørene i 1963 – i Tollbodgata i Arendal sentrum. Nå eier Christopher (49%) forretningen, sammen med pappa Per Åge Brekke (51%). 

Ski har alltid vært et satsingsområde for Brekke Sport, og som er blitt flerdoblet etter filialen på Stoa åpnet for snaut ti år siden. 

– Ingen ski er like. På langrenn må hver person ha en ski som er målt på høyde, vekt og ferdighet, sier Brekke, og fortsetter: 

– En av styrkene vi har på langrenn, er at vi tar det blodig seriøst hver gang. Vi selger kun ski som vi kan stå inne for at passer til kunden. 

Felleski 

Felleski er det de selger absolutt mest av på Brekke Sport. Skitypen har vært på markedet i mange år, men det er først de siste årene at felleskiene har fått skikkelig oppsving på Sørlandet. 

– Felleski er det mest optimale for de fleste, sier Jarle Waage Pedersen, avdelingsleder for ski og sykkel. 

Felleski er en videreføring av smørefrie ski. Der sistnevnte har riller under midten, har felleski en fell – et slags teppe – som både gir godt feste og god gli, nesten uansett føre. 

– Det er litt det samme med felleski som med elsykkel – terskelen for å ta seg en skitur har falt betraktelig, forklarer Pedersen. 

Skreddersyr skipakker 

Hos Brekke Sport skreddersyr de skipakker ut fra fire kategorier: tur, trim, trening og konkurranse. 

– Vi setter sammen en pakke ut fra den enkelte kundes behov. Man velger ski, binding og sko etter behov, sier Christopher Brekke. 

For ham og kollegaene er nybegynnerne like viktige kunder som erfarne skigåere. 

– Vi har ski for alt og alle, også de som kun tar en skitur i året. Vi prøver å optimalisere skipakkene slik at alle opplever skiglede – uansett nivå, sier Brekke.

– Vi er svært selektive på de skiene vi kjøper inn. Det er bare modeller vi kan stå inne for, og ski vi har gode erfaringer med. Hvis vi klarer å få plukket riktig ski til riktig kunde, da blir opplevelsen best mulig, legger Pedersen til.

Billig kan bli dyrt 

Mosjonister som kun tar en skitur nå og da kjøper ofte ski i det lavere prissjiktet. Det kan bli både dyrere og mer utfordrende. 

– De aller billigste skiene er fryktelig myke, særlig til barn. Når barna skal ploge, kan skiene gå alle veier. Det kan ende med knall og fall, og en kjip skifølelse. Derfor mener vi det er bedre å gå opp ett prisnivå for å få en bedre opplevelse. Ja, det koster litt mer, men det er verdt det, sier Pedersen.

Satsing på fjellski og alpint 

Det er ikke bare langrennsski det selges mye av hos Brekke Sport. (De satser også stort på) fjellski og alpint er også et satsingsområde. 

– Vi har et like stort utvalg på fjellski. Der har det skjedd en revolusjon med en ny type binding som vil gi en bedre skiopplevelse (og vil gi en mye bedre følelse) i utforkjøringene. Bindingen  er en miks av fjellski og randonée, sier Brekke, og fortsetter: 

– (Denne gang har) Rottefella har laget en binding som er (skal være) mer behagelig å gå på, (både rett frem og oppover), og som bevarer kjøreegenskapene til randonée-systemene.

Personal computer, Joint, Plant, Leg, Houseplant, Green, Comfort, Laptop, Standing

Fjellski og alpint 

Det er ikke bare langrennsski det selges mye av hos Brekke Sport. Fjellski og alpint er også et satsingsområde. 

– Vi har et like stort utvalg på fjellski. Der har det skjedd en revolusjon med en ny type binding som vil gi en bedre skiopplevelse i utforkjøringene. Bindingen er en miks av fjellski og randonée, sier Brekke, og fortsetter: 

– Rottefella har laget en binding som er mer behagelig å gå på, og som bevarer kjøreegenskapene til randonée-systemene.

Ny, oppdatert nettbutikk 

I tillegg til filialen på Stoa har Brekke Sport også nettbutikk. Den ble lansert i 2020. 

– Vi ønsker å nå skientusiaster over hele landet og legger ned mye tid for at kjøpeopplevelsen i butikk og nett skal være lik, forklarer Brekke. 

Han oppfordrer likevel til å ta turen innom butikken for den absolutt beste skiservicen.

– Sed interdum ante sit amet congue fermentum. Consectetur adipisce elit.

Einar Moen Breivik

– Sed interdum ante sit amet congue fermentum. Consectetur adipisce elit.

Einar Moen Breivik

Faktaboks - Statisk

  • Aliquam feugiat egestas finibus
  • Praesent dignissim turpis et libero pretium scelerisque
  • Sed consequat turpis magna
  • At semper nisi finibus non. Phasellus mollis sodales nisi, et laoreet nulla tincidunt et.
  • Nulla tincidunt nisi non porta tristique. Etiam commodo ultrices dui, ac efficitur odio pulvinar scelerisque.
  • Aenean sit amet dolor in elit elementum dapibus ut varius lacus.
  • Vestibulum quis est aliquet, consequat velit nec, sollicitudin mi
Adressa4685-1920x1080.jpg

Faktaboks - Statisk med bilde

  • Kan ikke brukes med flere elementer enn hva som allerede er i rammen.
  • Dobbelklikk på bildet for å endre det
  • Juster høyden på "Faktaboks frame" ut fra hvor mye tekst som legges inn.
  • Du kan, om ønskelig, også endre bredde på både tekstboks og bilde
Adressa4685-1920x1080.jpg

Faktaboks - Animert med bilde

  • Kan ikke brukes med flere elementer enn hva som allerede er i rammen.
  • Dobbelklikk på bildet for å endre det
  • Juster høyden på "Faktaboks frame" ut fra hvor mye tekst som legges inn.
  • Ikke juster bredde på bilde eller tekstboks med mindre du ønsker å sette opp animasjon på nytt.

Fakta

Adressa4685-1920x1080.jpg

Fakta

Frivillig Gulset (Gulset Nærmiljøsenter):
70 000 kr

IF Pors: 50 000 kr

DNT Telemark avd. Skien Turlag: 42 560 kr

Siljan Turlag: 27 500 kr

Har du husket å

  1. Legge til publiseringsinstans på kundenivå? Se her for guide.
  2. Endret informasjon om artikkelen/artikkelserien?
    (Project title, Page title, Page cover, Project colors
  3. Endre URL på logo i "Sticky top" og "Kundelogo"?
  4. Legge til seksjonene "CXense START" og "CXense END"?
  5. Legge til seksjonen "Landscape warning"?
  6. Optimalisere for desktop, tablet og mobil?
  7. Slette denne seksjonen?
  8. Publisere?

Om artiklene fra BrandStudio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av PMSør Brandstudio, en del av mediehuset Polaris Media Sørs annonseavdeling. Vi er opptatte av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright PMSør Brandstudio

Product, Mammal, Font