annonse

To Peugeot falt i Smag & Behag

GODT FORNØYDE
GODT FORNØYDE: Både Odd Gunnar Repstad og Hans Petter Klemmetsen setter pris på kvalitetene den andres bedrift har å by på. (Foto: Tore Myrberg)
NYÅPNET
NYÅPNET: Det er under to måneder siden Klemmetsen utvidet lokalene til Smag & Behag i Grimstad. (Foto: Tore Myrberg)
BILVALG
BILVALG: Smag & Behag i grimstad valgte Peugeot. (Foto: Tore Myrberg)

For en restaurant som tenker kortreist på råvarer og oser av fransk eleganse, var det naturlig å tenke like kortreist og fransk da det skulle kjøpes to nye firmabiler.

  • Tore Myrberg

Det endte opp med at Smag & Behag kjøpet to Peugeot Expert av Chr. Repstads Sønner AS. Topputstyrte biler med 180 hestekrefter og automat.

– Jeg har sansen for det franske, og i tillegg har Peugeot fått veldig gode varebiler. Da ble det naturlig å velge dette, og ekstra hyggelig å kunne handle med Odd Gunnar Repstad, forteller Hans Petter Klemmetsen.

Økende behov

Klemmetsen startet restauranten Smag & Behag i Grimstad i 2011. For et par måneder siden sto en utvidet restaurant klar for nyåpning, noe som ble markert på en helt spesiell måte.

– Jeg ønsket å gjenskape et måltid jeg hadde på restauranten Bagatelle i 1999. Derfor ringte jeg Eivind Hellstrøm og spurte om vi kunne gjenskape dette sammen. Det synes han var en morsom ide. Nyåpningen 6. juni var en fornøyelse, og sånn har det fortsatt. Så vi må ha gjort noe riktig, sier Klemmetsen.

En stadig økning i cateringvirksomheten i tillegg, gjorde at det var på tide å få på plass to nye varebiler.

– Vi hadde litt flaks med at de ikke hadde versjonen med 120 hestekrefter inne. Derfor endte vi opp med de bilene her, og vi føler vi gjorde en god handel.

Tenker lokalt

Grunnideen bak Smag & Behag er å bruke lokale råvarer. Nå i sommer er 90 prosent av det som brukes i restauranten lokalt.

– Derfor tenkt jeg at det burde være slik med bilene også. Det er jo fint å kunne si at vi har en kortreist bil. Jeg er veldig bilinteressert, og nå synes jeg Peugeot har blitt freshere, bedre og kjøre og tightere, sier Klemmetsen.

I løpet av kort tid kommer også logoene på plass på de to Peugeot Expertene, noe som bidrar til synliggjøring av restauranten når de er ute og kjører.

– Bilen er et vindu ut for oss, og vi har jo nå også restaurant i Arendal. Så det blir litt kjøring. Det samme med når vi er ute med catering. Vi hadde mye under Canal Street og skal også levere mat under Arendalsuka.

Dobbelt effekt

Det er imidlertid ikke bare restauranten som føler de får et ekstra utstillingsvindu. Odd Gunnar Repstad hos Chr. Repstads Sønner AS føler de også får ekstra utstillingsvindu med slike leveringer.

– Vi synes det alltid er gøy å levere til lokale bedrifter, og ser det er en bra reklameverdi i det. Slike ting gir en smitteeffekt, sier Repstad.

Det at Klemmetsen velger å kjøpe Expert, er bilselgeren ikke overrasket over.

– Det er en modell vi selger mye av, og leverer i disse dager ut ytterligere en Expert. Den er til Østerhusgruppen her i Grimstad, og de har vel ti Peugeot nå, fordelt på Expert og Partner.

Liker stedet

Når det gjelder salget til Smag & Behag, smaker det litt ekstra godt. For Odd Gunnar Repstad setter pris på restauranten også når det er han som er kunden.

– Jeg har spist mye der, så det er en restaurant som absolutt faller i smag og behag for meg. De er jo franskinspirerte, og nå har de også franske biler.

Klemmtsen er ikke sen om å sende komplimenter i retur.

– Det å kjøpe bil hos Repstad er en utrolig hyggelig opplevelse. Servicen er suveren og de har rask levering. Så vi er storfornøyde, avslutter han.

Klikk for å se kommentarer ()

Her kan du fritt komme med synspunkter og informasjon. Vi krever fullt navn. Da blir det mer interessant for andre å lese det du skriver. Trakassering, trusler, hatske meldinger eller reklame aksepteres ikke på agderposten.no. Falske profiler utestenges. Vær saklig og vis respekt når du kommenterer.

annonse

annonse